Halo Halo
653
BLOG

Czy dusza ma oczy? Wygląda na to, że ma

Halo Halo Rozmaitości Obserwuj notkę 63

Idę sobie dziś po południu do pracy. Odstawiona na bóstwo. Za chwilę występ z okazji zakończenia roku przedszkolnego i pożegnania starszaków.

Idę umiarkowanym krokiem. Palę papieroska. Niedaleko przedszkole. Nade mną, wzdłuż alei rozciągają się korony dużych drzew. Wichura nie z tej ziemi. Mało głowy nie urwie.

W pewnej chwili przyszła mi myśl do głowy:

‘A trochę sobie zwolnię tempo marszu’

Myśl bez uzasadnienia, a ja raczej potrzebuję na wszystko uzasadnienia. Zatem mój mózg w kolejnej chwili wyprodukował takie:

‘Zwolnię… a po to… żeby się mocniej zaciągnąć papieroskiem. Bo idąc, tak jakoś na pół gwizdka się zaciągałam. Szkoda fajki na pół gwizdka, trzeba zwolnić i przynajmniej raz zaciągnąć się głębiej’

Kiedy mój mózg myślał jak powyżej – nogi zrobiły trzy wolne kroki. I nagle…!

Rrrrryyyyymmmmmsssss…!

Pod moje nogi zwaliła się z góry wielka, gruba odnoga konara drzewa.

Stanęłam jak wryta. Wichura złamała gałąź. Grubą, masywną gałąź.

Gdybym nie zwolniła i te trzy ostatnie kroki zrobiła w poprzednim tempie… no może by ta gałąź mnie nie zabiła, ale na pewno łeb rozwaliła. Przyszłabym do przedszkola z lejącą się po facjacie krwią i byłoby pożegnanie starszaków rodem z książki Stephena Kinga.

Dochodząc do przedszkola pomyślałam:

‘Czy dusza ma oczy? Przecież ja ani razu nie spojrzałam w górę. Skąd mogłam wiedzieć, że za chwilę gałąź się urwie i spadnie? No jak wół dusza ma oczy, spojrzała w górę, zobaczyła, że gałęzi nic już nie uratuje, zaraz się złamie i rymsnie w dół… dlatego kazała mojemu mózgowi zwolnić i się zająć głębszym wdechem…’ ;)

Tak, tak. Wiem, wiem. Katolicy zaraz zaczną mnie przekonywać, że to Anioł Stróż nade mną czuwa i mnie przyhamował. Ale ja nigdy nie czuję obecności istot duchowych wokół mnie. Za to poczułam, że myśl i potrzeba zwolnienia kroku zrodziły się we mnie. W środku. W moim umyśle.

Więc jeśli ktoś będzie się upierał, że to Anioł Stróż, to ja będę się licytować, że niechybnie… Kosmici. ;)))

 

Halo
O mnie Halo

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości